Okuma Kołowrotek karpiowy 8K FD (57739)
- Hamulec: Przód
- Ilość łożysk: 6
- Przełożenie: 4.7:1
- Rodzaj: Karpiowe
- Waga [g]: 750
- Zobacz pełną specyfikację
KOŁOWROTEK OKUMA 8K
To w tej chwili największy pod względem pojemności kołowrotek marki Okuma oraz pierwszy Big Pit z wysoką szpulą. Występuje w jednym rozmiarze i mieści 550 metrów żyłki grubości 0,35 mm. Co ciekawe, osobno możemy dokupić płytką szpulę do dalekich rzutów (300 metrów/0,30 mm). Z ważniejszych informacji technicznych warto wspomnieć o wielotarczowym hamulcu, przekładni o wolnej oscylacji, systemie hamulca Fast Drag, dwóch klipsach do linki i wodoodpornym uszczelnieniu hamulca Hydro-Block. Trzeba przyznać, że to dobra propozycja dla karpiarzy!
Długo oczekiwana nowość w ofercie karpiowej marki Okuma – sercem modelu jest przekładnia o super wolnej oscylacji, która gwarantuje najwyższą precyzję nawoju na szpuli. Odpowiada za nią precyzyjny ślimakowy posuw szpuli, z wykorzystaniem wycinanego z mosiądzu wałka zębatego. Płynność pracy przekładni gwarantuje układ łożyskowania 5 + 1 z wykorzystaniem łożysk kulkowych ze stali nierdzewnej i rolkowego łożyska oporowego Quick-Set. Przełożenie wynosi 4,7:1, co przekłada się na nawój 108 cm przy pojedynczym obrocie korby. Korpus kołowrotka wykonany jest z matowo wykończonego grafitu. Podobnie jak cyfrowo wyważany – RESII – rotor o konstrukcji CFR – wywołującej cykloniczny przepływ powietrza. Rotor posiada blokadę, mocny kabłąk z pełnego aluminium i bez-oporową rolkę kabłąka – EFRII. Model 8K posiada wytrzymałą aluminiową szpulę Long Cast z dwoma klipsami do linki. Pojemność szpuli wynosi 550 m linki o średnicy 0,35mm. Pod szpulą pracuje hamulec w systemie Fast Drag z uszczelnieniem Hydro-Block. Hamulec o układzie wielotarczowym z podkładkami z olejowanego filcu. Mocna aluminiowa korba zakończona jest gustowną, drewnianą gałką. Waga kołowrotka wynosi 750g. Kołowrotek Okuma 8K to model przeznaczony do dalekiego rzucania.
• Wielotarczowy hamulec z podkładkami z olejowanego filcu
• 5 + 1 łożyska kulkowe ze stali nierdzewnej
• Wytrzymała aluminiowa szpula
• Rolkowe łożysko oporowe Quick-Set
• Precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty
• Odporny na korozję grafitowy korpus
• CFR – rotor wywołujący cykloniczny przepływ powietrza
• Przekładnia o wolnej oscylacji
• System hamulca Fast Drag
• Dwa klipsy do linki
• Precyzyjna przekładnia ślimakowa
• Mocny kabłąk z pełnego aluminium
• System blokady rotora
• Precyzyjna, aluminiowa korba z ergonomicznymi uchwytami z materiału TPE
• Hydro-Block: wodoodporne uszczelki
Siła hamulca: 18kg
Przełożenie: 4.7:1
Pojemność szpuli: 550m / 0.35mm
Nawój: 108 cm
Waga: 750 g
Ilość łożysk: 5+1BB
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE
CYCLONIC FLOW ROTOR Rotor o przepływie wirowym (CFR), został stworzony by wytworzyć wirowy - “cyklonowy” przepływ powietrza, który znacznie zwiększa ilość powietrza opływającą ażurową konstrukcję rotora. Ta konstrukcja, stworzona na podstawie wielu testów, przekłada się na zmniejszenie czasu osuszania mokrego kołowrotka minimalizując ryzyko korozji jego elementów. |
|
QUICK-SET Ten system sprawia że korba, w czasie obrotu, natychmiast napędza przekładnię, bez luzu spotykanego w innych kołowrotkach. Odbywa się to z wykorzystaniem odpornego na korozję, rolkowego łożyska oporowego ze stali nierdzewnej, które przenosi moment tylko w jedną stronę, co pozwala na silne i pewne zacięcie ryby. |
|
RES II RESII to system wywarzania rotora. Druga generacja systemu RES wykorzystuje precyzyjne, komputerowe rozłożenie masy rotora. Zapewnia to doskonałe wyważenie, zapobiega wszelkim drganiom szpuli i gwarantuje płynną pracę kołowrotka. |
|
FAST PROGRESSIVE DRAG Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest zdublowany system hamulca. Na pokrętle od szpuli znajdziemy napis FPD. To Fast Progressive Drag. Innymi słowy po przekręceniu pokrętła uruchamiamy lub zwalniamy dodatkowy hamulec na szpuli. Wraz z tradycyjnym systemem hamulca stanowi skuteczną blokadę wysuwu żyłki. |
|
HYDRO BLOCK System Hydro Block wykorzystuje gumową uszczelkę zamontowaną na górze szpuli kołowrotka. Uszczelka ta zabezpiecza przed przedostaniem się wody i zanieczyszczeń do hamulca. Dzięki systemowi Hydro Block okładziny hamulca zawsze pracują w optymalnych warunkach. |
|
EFR II System Even Flow Roller wykorzystuje łożysko kulkowe w rolce linki, które maksymalizuje efektywność nawoju. Taka rolka pozwala uniknąć skręcania się linki, ponieważ przechodzi ona po rolce bez tarcia. Bez tego systemu linka skręcałaby się w sposób naturalny przy zwijaniu. |
- Hamulec Przód
- Ilość łożysk 6
- Przełożenie 4.7:1
- Rodzaj Karpiowe
- Waga [g] 750
Doskonały do dalekich rzutów..
- ZALETY:
- + Doskonały nawoj zyłki
- + Dobra cena
- WADY:
- - Brak zapasowej szpuli
- ZALETY:
- + Wysoka szpula
- WADY:
- - Brak zapasowej szpuli w zestawie.
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu