Okuma Kołowrotek karpiowy LS-6K Baitfeeder (60708)
- Hamulec: Wolny bieg
- Ilość łożysk: 6
- Przełożenie: 5.3:1
- Rodzaj: Karpiowe
- Waga [g]: 530
- Zobacz pełną specyfikację
• Włącznik wolnego biegu szpuli • Długi skok posuwu szpuli - 30mm • Odporny na korozję graftowy korpus • 5 łożysk kulkowych + 1 rolkowe łożysko oporowe • Quick-Set - bezstopniowy system anty rewersu • CFR - Rotor generujący wirowy przepływ powietrza • Szpula wycinana z aluminium • Okrągły metalowy klips do linki • Wytrzymała metalowa korba • Drewniany uchwyt korby • Ślimakowy posuw szpuli • Wycinany z mosiądzu wałek zębaty • Wytrzymały kabłąk z pełnego aluminium • RESII: Rotor wyważany cyfrowo • EFR-II: Łożyskowana rolka kabłąka |
|
Siła hamulca: 12kg Przełożenie: 5,3:1 Pojemność szpuli: Nawój: 104cm Waga: 530g |
Korpus, pokrywy boczne i rotor, wykonane są z wytrzymałego grafitu. Sam korpus został poddany „downsizingowi”, czyli przy niewielkich rozmiarach udało się zachować wysokowydajną przekładnię w jego wnętrzu. Waga tego kołowrotka to 530g. Za jej płynną pracę odpowiada zestaw pięciu łożysk kulkowych i pojedyncze rolkowe łożysko oporowe. Jest to oczywiście łożysko bezstopniowego systemu anty rewersu Quick-Set. Sporo pracy zostało włożne w projekt przekładni tego kołowrotka. Przeprojektowaliśmy główne koło napędowe przekładni. Zwiększona została o 15% – w stosunku do standardowego rozwiązania – zarówno jego średnica, jak i wysokość, co przekłada się na ponad 30% wzrost mocy przekładni. Dzięki temu przy zastosowaniu szybkie go przełożenia – 5,3:1 – uzyskaliśmy nawój na poziomie 103cm. Niespotkana stabilność pracy przekładni głównej – objawiająca się super płynną pracą i wysoką wytrzymałością, oraz trwałością, to efekt oparcia wałka zębatego na dwóch łożyskach kulkowych. Sam wałek zębaty jest precyzyjnie wycinany z mosiądzu. Przekładnia jest wyposażona we włącznik wolnego biegu szpuli Auto Trip. Z tyłu kołowrotka znajduje się pokrętło regulacji nacisku hamulca wolnego biegu. |
Długi, 30 milimetrowy skok szpuli w systemie wolnej oscylacji z ślimakowym posuwem szpuli. Brzmi technicznie, naukowo i bardzo skomplikowanie. Od strony użytkowej takie rozwiązanie oznacza bardzo ciasny i twardy nawój na szpuli, dzięki czemu zmniejszone jest tarcie w czasie wyrzutu. Ma to też niebagatelny wpływ na zmniejszenie skręcania nawijanej linki. |
Rotor w konstrukcji CRF (Cyclonic Flow Rotor) został zaprojektowany tak, by w czasie obrotu wytwarza wirowy przepływ powietrza. Przekłada się to, za każdym obrotem korby, na znaczne zwiększenie ilości powietrza opływającego rotor, a także przepływającego nad i pod szpulą. Bardzo dokładnie przetestowaliśmy to rozwiązanie, które wyraźnie przyspiesza czas schnięcia kołowrotka zroszonego wodą w czasie wyrzutu. Przekłada się to oczywiście na zminimalizowanie ryzyka korozji, a w konsekwencji na wydłużenie żywotności kołowrotka. Pieczołowicie zaprojektowana geometria kołowrotka wzmacnia jego odporność na skręcanie pod siłami działającymi nań w czasie walki z rybom. Najwyższa wydajność pracy rotora to wynik jego komputerowego wyważania w systemie RES-II. |
Masywny i wytrzymały kabłąk wykonany jest z pełnego aluminium i posiada łożyskowaną rolkę w systemie EFR-II. To kolejny element odpowiedzialny za wzorowy nawój linki na szpulę tego kołowrotka.
Szpula wycinana jest z aluminium. Krawędź szpuli po której schodzi z niej linka w czasie wyrzutu posiada specjalnie opracowaną geometrię, ułatwiającą wysnuwanie się linki w czasie wyrzutu. Pojemność szpuli wynosi: 370m dla linki o średnicy 0,30mm, 300m dla linki 0,33mm i 270m dla linki 0,35mm. |
Pod szpulą pracuje wielotarczowy hamulec główny z uszczelnieniem Hydro-Block. Jest to hamulec progresywny, w którym regulacja od bardzo niewielkiego nacisku do pełnego zablokowania hamulca odbywa się przy obrocie pokrętła regulacyjnego o mniej niż 360 stopni. Maksymalny nacisk hamulca to 12kg. Za przekazywanie napędu na przekładnię kołowrotka odpowiada metalowa korba zakończona, wspomnianym już na wstępie, drewnianym uchwytem korby. |
CYCLONIC FLOW ROTOR Rotor o przepływie wirowym (CFR), został stworzony by wytworzyć wirowy - “cyklonowy” przepływ powietrza, który znacznie zwiększa ilość powietrza opływającą ażurową konstrukcję rotora. Ta konstrukcja, stworzona na podstawie wielu testów, przekłada się na zmniejszenie czasu osuszania mokrego kołowrotka minimalizując ryzyko korozji jego elementów. |
|
QUICK-SET Ten system sprawia że korba, w czasie obrotu, natychmiast napędza przekładnię, bez luzu spotykanego w innych kołowrotkach. Odbywa się to z wykorzystaniem odpornego na korozję, rolkowego łożyska oporowego ze stali nierdzewnej, które przenosi moment tylko w jedną stronę, co pozwala na silne i pewne zacięcie ryby. |
|
HYDRO BLOCK System Hydro Block wykorzystuje gumową uszczelkę zamontowaną na górze szpuli kołowrotka. Uszczelka ta zabezpiecza przed przedostaniem się wody i zanieczyszczeń do hamulca. Dzięki systemowi Hydro Block okładziny hamulca zawsze pracują w optymalnych warunkach. |
|
EFR II System Even Flow Roller wykorzystuje łożysko kulkowe w rolce linki, które maksymalizuje efektywność nawoju. Taka rolka pozwala uniknąć skręcania się linki, ponieważ przechodzi ona po rolce bez tarcia. Bez tego systemu linka skręcałaby się w sposób naturalny przy zwijaniu. |
- Hamulec Wolny bieg
- Ilość łożysk 6
- Przełożenie 5.3:1
- Rodzaj Karpiowe
- Waga [g] 530
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu