Okuma Kołowrotek karpiowy T-REX 7000 FD Big Pit (64279)
- Hamulec: Przód
- Ilość łożysk: 7
- Przełożenie: 4.5:1
- Rodzaj: Karpiowe
- Waga [g]: 580
- Zobacz pełną specyfikację
Kołowrotek Karpiowy OKUMA T-REX 7000
Po ponad 30 latach stałej obecności na łowiskach na całym świecie, kołowrotki marki OKUMA są dziś wyznacznikiem nowych rozwiązań i synonimem doskonałej jakości. Wiele z nich, wyprodukowanych lata temu, nadal bezproblemowo pracują nad wodą, ciesząc swoich właścicieli.
Okuma T-REX to następca dobrze już znanego modelu TRIO-REX. Jego konstrukcja to tzw. Crossover, czyli połączenie różnych rozwiązań - korpus i rotor wykonane zostały z aluminium i grafitu, a stopka z metalu. Korba z kolei powstała z kutego aluminium, a zakończono ją drewnianym uchwytem. Ze szpulą współpracuje wytrzymały, anodyzowany kabłąk z pełnego aluminium. Jak widać, w samym tylko zewnętrznym wyglądzie połączonych zostało ze sobą kilka różnych gatunków materiałów obrabianych na wiele różnych sposobów. Każdy z nich z niewiarygodną precyzją i przy wykorzystaniu najnowszych dostępnych technologii.
Producent doskonale wie, że na sukces pracuje się latami, a popsuć to może jeden nieudany model. Dla nas wędkarzy znaczy to tyle, że wraz z nową propozycją możemy oczekiwać świetnej jakość, przydatnych rozwiązań i niezawodnej technologii, która zamknięta w kołowrotku, przetrwa latami. Skoro kupujemy sprzęt to chcemy by pozostał sprawny na długo. Sercem całego układu jest kilka współpracujących ze sobą systemów. Osią kołowrotka jest precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty współpracujący z sześcioma łożyskami kulkowych i jednym rolkowym łożyskiem oporowym.
T-Rex oferuje nam kilka przydatnych systemów. Jednym z nich jest LCS. To system zapewniający twardy nawój na szpuli ułatwiający lepsze wysnuwanie się linki w czasie wyrzutu. Jest także znany z innych modeli RES II, który odpowiada za cyfrowo wyważany rotor a także Quick-Set, czyli bezstopniowy, bardzo płynny system anty-rewersu.
Szpula wykonana została z aluminium. Za ich doskonałą prace odpowiada znany już powszechnie system ślimakowego posuwu szpuli. Na szpuli znajdziecie metalowy, okrągły klips do linki. Jednym z najważniejszych rozwiązań wpływających w znaczny sposób na funkcjonalność w kołowrotku jest system hamulca. W T-rexie postawiono na wielotarczowy hamulec z japońskimi okładzinami z olejowanego filcu. Wspomaga go system FPD, czyli hamulec progresywny z łatwą regulacją. Od wody wnętrze kołowrotka separuje system Hydro Block -czyli wodoodporne uszczelnienie hamulca.
Na koniec kilka danych technicznych. Model ten to T-Rex 7000 o sile hamulca 13 kg. Jego przełożenie to 4,5:1. Szpula pomieści 310 metrów żyłki o grubości 0,35 mm a nawój to 102 cm. Jego waga to 580 gramów.
• SRS: Metalowa stopka kołowrotka
• Konstrukcja Crossover - korpus i rotor wykonane z aluminium i grafitu
• 6 łożysk kulkowych + 1 rolkowe łożysko oporowe
• Quick-Set - bezstopniowy system anty-rewersu
• Ślimakowy posuw szpuli
• Precyzyjnie wycinany z mosiądzu wałek zębaty
• Aluminiowa szpula
• Metalowy, okrągły klips do linki
• LCS: system zapewniający twardy nawój na szpuli ułatwiający lepsze wysnuwanie się linki w czasie wyrzutu
• FPD: hamulec progresywny z łatwą regulacją
• Wielotarczowy hamulec z japońskimi okładzinami z olejowanego filcu
• Korba z kutego aluminium z drewnianym uchwytem
• Hydro Block - wodoodporne uszczelnienie hamulca
• Wytrzymały, anodyzowany kabłąk z pełnego aluminium
• RESII: Rotor wyważany cyfrowo
Ilość łożysk: 7
Pojemność szpuli: 0.35mm/310m
Przełożenie: 4.5:1
Siła hamulca: 13.00 kg
Szpula zapasowa: brak
Waga: 580g
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE
QUICK-SET Ten system spraia że korba, w czasie obrotu, natychmiast napędza przekładnię, bez luzu spotykanego w innych kołowrotkach. Odbywa się to z wykorzystaniem odpornego na korozję, rolkowego łożyska oporowego ze stali nierdzewnej, które przenosi moment tylko w jedną stronę, co pozwala na silne i pewne zacięcie ryby |
|
HYDRO BLOCK System Hydro Block wykorzystuje gumową uszczelkę zamontowaną na górze szpuli kołowrotka. Uszczelka ta zabezpiecza przed przedostaniem się wody i zanieczyszczeń do hamulca. Dzięki systemowi Hydro Block okładziny hamulca zawsze pracują w optymalnych warunkach. |
|
EFR II System Even Flow Roller wykorzystuje łożysko kulkowe w rolce linki, które maksymalizuje efektywność nawoju. Taka rolka pozwala uniknąć skręcania się linki, ponieważ przechodzi ona po rolce bez tarcia. Bez tego systemu linka skręcałaby się w sposób naturalny przy zwijaniu. |
|
RES II RESII to system wywarzania rotora. Druga generacja systemu RES wykorzystuje precyzyjne, komputerowe rozłożenie masy rotora. Zapewnia to doskonałe wyważenie, zapobiega wszelkim drganiom szpuli i gwarantuje płynną pracę kołowrotka. |
|
PEŁNY DRUT KABŁĄKA DLA NAJWYŻSZEJ WYTRZYMAŁOŚCI |
- Hamulec Przód
- Ilość łożysk 7
- Przełożenie 4.5:1
- Rodzaj Karpiowe
- Waga [g] 580
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu