Standard Google Shopping

GoogleShopping - co to za standard i dlaczego jest ważny?

Dzięki odpowiednio przygotowanemu plikowi xml w standardzie GoogleShopping jesteś w stanie dodać nową lub zaktualizować już istniejącą ofertę. Znając znaczenie poszczególnych pól jesteś również w stanie zweryfikować poprawność danych przesłanych do Marketplace.

Ważne

Podczas wystawiania oferty staraj się unikać znaków specjalnych, w polu SKU (vendorPartNumber/Numer Wewnętrzny) które mogą zostać niepoprawnie zinterpretowane przez nasz marketplace. Szczególnie unikaj znaków takich jaki !,@,#,$,/.\,",*, (spacja).

Standardy GS

  1. I TYP – RSS 2.0

Znaczniki – wymagane dane dotyczące pliku:
- definiujący wersje pliku
<rss version="2.0" xmlns:g="http://base.google.com/ns/1.0"> pole stałe
<item> </item> pomiędzy znajdują się dane dotyczące jednego produktu
- dodatkowe pola:
<channel>
<title>Nazwa pliku danych</title>
<link>http://www.example.com/ *</link>
<description>Opis zawartości</description>
</channel>

 

  1. II TYP - Atom

Znaczniki – wymagane dane dotyczące pliku:
- definiujący wersje pliku oraz kodowanie
<feed xmlns="http://www.w3.org/2005/Atom" xmlns:g="http://base.google.com/ns/1.0"> pole stałe
<entry> </entry> pomiędzy znajdują się dane dotyczące jednego produktu
- dodatkowe pola:
<title>Nazwa pliku danych</title>
<link href="http://www.example.com" rel="alternate" type="text/html"/>
<updated>2021-05-07T05:35:34+02:00</updated>

 

Poniżej tabela opisująca pola z pliku XML.

Numer kolumny Nazwa kolumny Opis kolumny Przykład Konieczność uzupełnienia
1. <g:id></g:id>

Wewnętrzny identyfikator produktu

 

Pole może być dowolnym tekstem. Nie zalecamy korzystania ze znaków specjalnych.

1a
Wymagane
2. <title></title>

Wewnętrzna nazwa produktu

 

Pole może być dowolnym tekstem.

Czerwony sweter z wełny
Zalecane
3. <link></link>

Link do produktu

 

Dodatkowe pole z linkiem do produktu.

http://www.example.com/item1-info-page.html
Zalecane
4.

 

<description>Wygodny i miękki sweter, który zapewni Ci ciepło w chłodne zimowe wieczory.</description>

 

Opis produktu


Pole może być dowolnym tekstem

Wygodny i miękki sweter, który zapewni Ci ciepło w chłodne zimowe wieczory.
Zalecane
5. <g:image_link></g:image_link>

Obrazki dla produktu

 

Główne zdjęcie produktu. Zdjęcie musi posiadać właściwy url oraz format (JPG, JPEG, PNG).

http://www.example.com/image1.jpg
Zalecane
6. <g:price></g:price>

Cena produktu

 

Cena musi być większa od zera. Wartości dziesiętne musza być oddzielone kropką.

25.99
Zalecane
7.

 

<g:gtin></g:gtin>

 

Kod EAN

2222215471212
Zalecane
8.

 

<g:availability></g:availability>

 

Dostępność produktu

 

„in stock” oznacza, że produkt jest dostępny. Jeżeli pole występuje w pliku nadpisuje „quantity”.

in stock
Zalecane
8.

 

<g:quantity></g:quantity>

 

Ilość dostępnych produktów

 

Liczba dostępnych produktów.

80
Zalecane
9.

 

<g:brand></g:brand>

 

Marka produktu

 

Oznacza markę produktu. Tekst o długości od 1 do 255 znaków.

251452
Zalecane
10.

 

<g:mpn> </g:mpn>

 

Kod marki

 

Tekst o długości od 1 do 255 znaków.

UJRK09
Zalecane
11. <g:product_type> </g:product_type>

Wewnętrzna nazwa kategorii sprzedawcy

 

Tekst o długości od 1 do 255 znaków.

Akcesoria do telefonu 
Zalecane
12. <g:condition></g:condition>

Stan produktu

 

Dodatkowe pole tekstowe.

Nowy
Zalecane
13. <g:adult></g:adult>

Produkt dla dorosłych

 

Dodatkowe pole flagujące produkt w kategorii „Dla dorosłych”.

nie
Zalecane
14. <g:multipack></g:multipack>

Opakowanie zbiorcze

 

Pole dodatkowe. Informuje, czy produkt występuje jako „opakowanie zbiorcze”.

nie
Zalecane
15.

 

<g:is_bundle></g:is_bundle>

 

W pakiecie

 

Pole dodatkowe. Informuje, czy produkt jest dostępny w pakiecie.

Tak
Zalecane
16. <g:energy_efficiency_class></g:energy_efficiency_class>

Klasa energetyczna

 

Pole dodatkowe. Informacja o klasie energetycznej produktu.

AA
Zalecane
17. <g:age_group></g:age_group>

Grupa wiekowa

 

Pole dodatkowe. Informuje, dla jakiej grupy wiekowej produkt jest odpowiedni.

10-12
Zalecane
18. <g:color></g:color>

Kolor produktu

 

Pole dodatkowe. Informacja o kolorze produktu.

Różowy
Zalecane
19.

 

<g:material></g:material>

 

Materiał

 

Pole dodatkowe.

Skóra
Zalecane
20. <g:pattern></g:pattern>

Wzór

 

Pole dodatkowe

Panterka
Zalecane
21. <g:size_type></g:size_type>

Rozmiar

 

Pole dodatkowe.

unisex
Zalecane
22. <g:size_system></g:size_system>

Tabela rozmiarów

 

Pole dodatkowe.

Standard
Zalecane
23.

<g:product_detail>

<g:section_name></g:section_name>

<g:attribute_name></g:attribute_name>  

<g:attribute_value></g:attribute_value>

</g:product_detail>

Cechy produktu

 

Tekst do:

  • Section_name – do 140 znaków
  • Attribute_name – do 140 znaków
  • Attribute_value –do 1000 znaków

 

Attribute_name oznacza nazwę nagłówka cechy, natomiast attribute_value wartość tej cechy.

    <g:section_name>Ogólne</g:section_name> 

    <g:attribute_name>Typ produktu</g:attribute_name> 

    <g:attribute_value>Cyfrowy odtwarzacz muzyki</g:attribute_value>            

Zalecane

 

Jak zaimportować przygotowaną ofertę do systemu?

Jeżeli nie wiesz co dalej zrobić z przygotowanym plikiem skorzystaj z poniższego poradnika.

Jak zaimportować ofertę?

 

Czy mogę pobrać do pliku już zaimportowaną ofertę?

Oczywiście. W tym celu przejdź na Listę produktów(1), a nastąpnie skorzystaj z opcji "Pobierz ofertę CSV"(2).

 

Poznaj czas dostawy

Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy rozwijając menu “Więcej”.

Specjalista Morele | 12:41
Cześć!
Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy lub nazwę miejscowości.
Kod pocztowy możesz zmienić klikając w ikonę lokalizacji