Shimano Kołowrotek Ultegra XT-D 14000 (ULT14000XTD)
- Hamulec: Przód
- Ilość łożysk: 5
- Przełożenie: 4.3:1
- Rodzaj: Karpiowe
- Waga [g]: 645
- Zobacz pełną specyfikację
Kołowrotek Spinningowy SHIMANO Ultegra XT-D 14000 Nowa Ultegra XTD została zaprojektowana, by spełnić oczekiwania karpiarzy i bez wątpienia przypadnie im do gustu nie tylko za sprawą świetnego wyglądu, ale również niewygórowanej ceny. Ten nowy kołowrotek Shimano został wyposażony w aż dwie szpule aluminiowe (1x zapasowa) oraz całą gamę reduktorów pojemności szpuli, bez których współczesny karpiarz nie mógłby łowić komfortowo. W ofercie dostępne są dwa rozmiary - 5500 oraz 14000. Mniejszy, posiada dwa reduktory zmniejszające szpulę do rozmiarów 3500, natomiast większy - cztery reduktory zmniejszające szpulę do rozmiarów 3500 lub 10000. Dzięki nim, wędkarz ma możliwość łatwej zmiany rodzaju stosowanej linki i pełnego dostosowania się do panujących na łowisku warunków. |
Multitarczowy hamulec Instant Drag umożliwia płynne przejście od trybu zupełnie zwolnionej szpuli do pełnego docisku, przy przekręceniu pokrętła hamulca o zaledwie 180 stopni, dając tym samym możliwość natychmiastowego podjęcia holu. Nowa Ultegra XTD została również wyposażona w rozwiązania technologiczne takie jak Parallel Body - pozycjonujące korpus kołowrotka w idealnej płaszczyźnie względem wędziska, łożyskowany napęd X-Ship - zapewniający moc i wydajność podczas holu, oscylację Super Slow 5 - dającą nawój rzędu 50 zwojów na jeden cykl oscylacji szpuli, oraz Maintenance Port - umożliwiający smarowanie mechanizmów wewnętrznych bez rozbierania konstrukcji kołowrotka. Nie mamy cienia wątpliwości co do tego, że Ultegra XTD okaże się hitem! |
Ilość łożysk: 5 (4+1) Pojemność szpuli: Przełożenie: 4.3:1 Nawój: 103cm Szpula zapasowa: jest Waga: 645g Moc hamulca: 20kg |
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
Parallel Body Korpus wykonany w technologii Parallel Body sprawia, że oś kołowrotka jest ułożona równolegle względem wędziska. Dzięki temu, podczas rzutu, linka schodzi ze szpuli nie powodując tarcia na pierwszej przelotce, co pozwala osiągać o wiele dalsze rzuty. |
|
XShip Napęd X-Shipjest kombinacją wielu elementów, które działają wspólnie dla maksymalnej efektywności. Dzięki przesunięciu piniona w stronę zębatki głównej, więcej mocy jest przenoszone z rączki na rotor. Pinion jest z kolei wspierany dwoma łożyskami Shimano A-RB co skutkuje o wiele większą stabilnością pracy. |
|
ARC Spool Szpula AR-C zaprojektowana przez Shimano posiada opatentowany kształt, pozwalający lince ześlizgiwać się gładko podczas rzutu, co przekłada się na celność i odległość rzutów. |
|
S ARB Łożyska S A-RB to niezwykle odporne na korozję, znane dobrze łożyska Shimano A-RB, wyposażone w dodatkową osłonę chroniącą przed dostępem piasku, soli czy kurzu. |
|
Aero Wrap II Zaawansowany system nawoju Aero Wrap II zbudowany na przekładni ślimakowej zapewnia optymalną prędkość oscylacji. Gwarantuje to idealny nawój i redukuje straty energii podczas rzutu, spowodowane tarciem pomiędzy zwojami. Aero Wrap II jest uważany za jeden z najlepszych systemów nawoju na świecie. |
|
SLOW OSCILLATION | Slow Oscillation Oscylacja Slow Oscillation sprawia, że szpula porusza się wolniej w górę i w gół, podczas gdy rotor obraca się w niezmienionym tempie. Skutkuje to układaniem zwojów jeden przy drugim i w efekcie daje perfekcyjny nawój. |
COLD FORGED ALUMINIUM | Cold Forged Aluminium Kute na zimno aluminium jest używane podczas wytwarzania niektórych multiplikatorów morskich, kołowrotków muchowych oraz wielu rodzajów szpul. Wykuwane na zimno z jednego kawałka aluminium elementy cechują się ogromną wytrzymałością. |
DynaBalance System DynaBalance redukuje powstawanie wibracji podczas nawoju co skutkuje gładszą pracą kołowrotka i lepszym wyczuwaniem brań. Za sprawą koszystania z symulacji komputerowych podczas tworzenia każdego kołowrotka, Shimano jest w stanie tworzyć lekkie rotory umożliwiające tak stabilną pracę kołowrotka. |
|
Easy maintenance Maintenance Port to niewielki otwór umieszczony na korpusie, przez który możemy smarować bezpośrednio mechanizmy wewnętrzne z użyciem oryginalnych, rekomendowanych przez Shimano smarów i oliwek. Niektóre kołowrotki z najwyższej półki posiadają również port do zmarowania rolki prowadzącej. |
|
Floating Shaft II Kluczowe rozwiązanie stosowane w większości kołowrotków stałoszpulowych Shimano w miejscu, w którym napęd szpuli spotyka się z pinionem. Inżynierowie Shimano ograniczyli możliwość stykania się systemu ze ściankami korpusu poprzez przesunięcie łożysk na drugą stronę wałka napędowego. Sprawia to, że wałek jest w pozycji "pływającej" zapewniającej płynność i stabilność pracy. |
|
HYPERGEAR | Hypergear Precyzyjnie zaprojektowana, główna przekładnia Hypergear przekazuje więcej mocy z rączki na rotor kołowrotka. Stworzona, by nie znosić kompromisów, pozwala osiągnąć większą efektywność nawoju przy mniejszym wkładzie siły. |
Instant Drag Hamulec Instant Drag pozwala szybko przejść od swobodnych obrotów szpuli do trybu walki, przy zaledwie kilku stopniach przeskoczenia pokrętła hamulca znajdującego się na szczycie kołowrotka. |
|
Super Stopper II System Super Stopper II eliminuje wsteczne obroty korbki i rotora, gwarantujac pewne zacięcia, gdy kołowrotek jest przełączony w tryb antireverse. |
|
XT7 | XT7 XT-7 jest niepowtarzalnym komponentem opracowanym przez Shimano, stosowanym podczas konstruowania wielu kołowrotków. Używany w produkcji korpusów i szpul do wielu kołowrotków Shimano, XT-7 jest solidne i niezwykle lekkie. |
- Hamulec Przód
- Ilość łożysk 5
- Przełożenie 4.3:1
- Rodzaj Karpiowe
- Waga [g] 645
Market
Morele MAX to gwarancja darmowej dostawy od , możliwości zwrotu zakupów nawet do 30 dni oraz bezpłatnego zwrotu do Paczkomatów 24/7 i Punktów DPD Pickup.
Aktywuj pakiet już dzisiaj i zacznij oszczędzać!
Sprawdź, co zyskasz dla tego zakupu