https://www.sklep-presto.pl/wiadomosc/jaka-blokade-do-roweru-wybrac-ktora-bedzie-najlepsza/4461/ 2018-05-21 21:22:01.000000

Jaką blokadę do roweru wybrać? Która będzie najlepsza?

Blokada do roweru to podstawowe wyposażenie każdego rowerzysty. Ten niewielki przedmiot pozwala bezpiecznie pozostawić rower przed sklepem czy na parkingu, gdy musimy na chwilę się od niego oddalić. Czy blokady rowerowe są skuteczne? Jaką blokadę wybrać i na co zwrócić uwagę?

Po co stosować blokadę do roweru? Blokada rowerowa to jeden z najważniejszych elementów podstawowego wyposażenia rowerowego. Blokada pozwoli na pozostawienie roweru w miejscach publicznych bez obaw o to, że padnie on łupem przypadkowego złodzieja. Niestety, nawet najlepsza blokada do roweru nie da nam stuprocentowej gwarancji ochrony roweru, szczególnie jeśli przyczepimy go do niestabilnego słupka lub elementu, który łatwo zdemontować. Blokada rowerowa pozostaje pierwszym i najpowszechniejszym zabezpieczeniem roweru. Zatem jakie zapięcie rowerowe wybrać?

Jaka blokada do roweru?

Wybór blokad rowerowych jest dość szeroki. Co jakiś czas w sklepach pojawiają się kolejne nowości, które mają, przynajmniej w teorii, jeszcze skuteczniej ochronić nasz rower przed przypadkowym złodziejem. Najpopularniejsze typy blokad rowerowych to:

  • Linki do roweru – zazwyczaj są wykonane ze stali. Mogą posiadać dodatkową osłonę z tworzywa sztucznego. Linki do roweru są raczej kiepską metodą na główne zabezpieczenie roweru – mogą zostać przecięte przy pomocy sekatora lub nożyc. Ich największą zaletą jest cena – wynosi zazwyczaj około kilkunastu złotych.

Zalety i wady linki rowerowej

ZALETY

  • Bardzo niska cena zakupu.
  • Bardzo duży wybór linek w sklepach.
  • Łatwo ją założyć i zdjąć.
  • Jest lekka, nie zajmuje miejsca.

WADY

  • Łatwo ją przeciąć sekatorem lub nożycami.
  • Jest dość cienka i słaba.
  • Nie nadaje się na jedyne zabezpieczenie roweru.
  • Polecana raczej jako zabezpieczenie dodatkowe.

Dla kogo linka do roweru?

Linki rowerowe można więc polecić jako zabezpieczenie dodatkowe do roweru. Dzięki temu można będzie przypiąć rower na przykład łańcuchem, a dodatkowo linką w innym miejscu.

  • Linka z tulejami do roweru – nieznacznie lepsza od zwykłej linki rowerowej. Linka z tulejami jest grubsza, ponieważ posiada nakładki z metalowych elementów. Dobrze sprawdzi się jako zabezpieczenie dodatkowe, ale nie główne. Linkę z tulejami również można przeciąć sekatorem lub nożycami i dlatego nie jest polecana, jako jedyne zabezpieczenie rowerowe. Cena linek z tulejami rozpoczyna się od kilkudziesięciu złotych, a może wynosić nawet ponad sto złotych – w tej cenie można znaleźć lepsze blokady rowerowe.

Zalety i wady linki z tulejami

ZALETY

  • Jest solidniejsza od zwykłej linki, dzięki metalowym nakładkom.
  • Jest tańsza od blokad U-lock i od łańcuchów.
  • Jest lekka i poręczna.

WADY

  • Można ją przeciąć sekatorem lub nożycami.
  • Nie sprawdzi się w roli głównego zabezpieczenia roweru.
  • Daje pozorne poczucie bezpieczeństwa.

Dla kogo linka z tulejami do roweru?

Linka wzmacniana nakładkami może sprawdzić się na szybki postój przy kiosku, gdy przypinamy rower tylko na moment i mamy go w zasięgu wzroku. Linka tego typu nie jest polecana do zastosowania podczas pozostawienia roweru na dłuższy czas poza zasięgiem wzroku właściciela. Linka z tulejami może być zabezpieczeniem dodatkowym – można stosować ją w połączeniu z blokadą U-lock albo z łańcuchem.

  • Blokada w kształcie litery U (U-lock) – jedno z lepszych i pewniejszych zabezpieczeń rowerowych. Blokady U-lock bywają wykonane z utwardzonej stali. Zabezpieczenia tego typu nie sposób sforsować przypadkowymi narzędziami (na przykład sekatorem), dlatego doskonale chronią rower przed złodziejami-amatorami.

Zalety i wady blokady U-lock

ZALETY

  • To bardzo solidne zabezpieczenie.
  • Blokady tego typu nie da się przeciąć nożyczkami ani sekatorem.
  • To wystarczające zabezpieczenie główne.
  • Cena blokady odpowiada jej wysokiej jakości.

WADY

  • Cena blokady U-lock jest dość wysoka.
  • Blokada U-lock jest dość ciężka i mało poręczna.

Blokady U-lock są dość wszechstronne i dobrze zabezpieczają rower przed kradzieżą. Ich skuteczność zależy, oczywiście, od tego, do czego zdecydujemy się przypiąć rower. Można je polecić niemal każdemu rowerzyście.

  • Łańcuch – to blokada najbardziej wszechstronna, ale też najdroższa z opcji. Łańcuch umożliwia przypięcie roweru do dowolnej barierki (także do tej o nietypowym kształcie). Z jego pomocą można także przypinać nie tylko jeden, ale także dwa lub trzy rowery. Łańcuch to solidna blokada, której nie sposób sforsować przy pomocy przypadkowych narzędzi.

Zalety i wady łańcucha

ZALETY

  • Bardzo wszechstronne i wygodne zabezpieczenie.
  • Łańcuch można zastosować przy barierkach o nietypowym kształcie.
  • Jest bardzo solidny i wytrzymały.
  • Nie sposób go uszkodzić lub sforsować przypadkowymi narzędziami.

WADY

  • Wysoka cena.
  • Łańcuch jest bardzo ciężki i przez to niewygodny w przenoszeniu.
  • Zajmuje sporo miejsca.

Dla kogo łańcuch do blokowania roweru?

Blokada łańcuchowa to najbardziej wszechstronne rozwiązanie. Daje też największy poziom zabezpieczenia, dlatego można polecić go wszystkim użytkownikom rowerów.

Jaka blokada do roweru będzie najlepsza?

Wybór odpowiedniej blokady powinien być podyktowany tym, w jakich okolicznościach będzie użytkowana. Nie należy bagatelizować krótkich postojów i zakupów w sklepie – rower pozostawiony bez zabezpieczenia lub zaczepiony tylko za pomocą cienkiej linki łatwo może paść łupem złodzieja.

Najlepszym, choć też najbardziej kosztownym, wyborem będzie łańcuch lub blokada typu U-lock. Lepiej wybrać łańcuch czy U-lock do roweru?

  • U-lock jest blokadą sztywną – można nią przypiąć rower do typowych barierek i stojaków.
  • Łańcuch jest bardziej wszechstronny – można nim przyczepić rower do dowolnego elementu.

Linka czy U-lock do roweru?

To pytanie nie powinno nurtować posiadaczy dobrych rowerów – linka jest po prostu zbyt słabym zabezpieczeniem, by ryzykować rower, który sporo kosztuje. Skoro byliśmy gotowi wydać większą kwotę na zakup roweru, nie warto oszczędzać na blokadzie.

  • U-lock będzie zdecydowanie lepszym zabezpieczeniem.
  • Linkę można potraktować jako zabezpieczenie dodatkowe.

Blokada do roweru z alarmem?

W sklepach nie brak rozwiązań tego typu. Można kupić blokady typu U-lock z alarmem, a nawet zabezpieczenia do roweru z aplikacją na smartfona. Dobrym pomysłem może być także wyposażenie roweru w nadajnik GPS, który mocuje się we wsporniku kierownicy lub siodełka. W razie kradzieży, łatwiej będzie namierzyć rower.

Blokady z alarmem są o tyle dobrym rozwiązaniem, że sygnał dźwiękowy faktycznie może zwrócić czyjąś uwagę. Niekoniecznie zapobiegnie to kradzieży, ale przynajmniej zwiększy szansę na zauważenie jej i na pozyskanie świadków zdarzenia.

O czym warto pamiętać stosując blokadę do roweru?

Nawet najlepsza blokada rowerowa nie jest w stanie zagwarantować stuprocentowego zabezpieczenia roweru przed kradzieżą, dlatego:

  • Nie zostawiaj roweru w bocznych uliczkach, bramach i miejscach, gdzie przechodnie pojawiają się jedynie sporadycznie. Co prawda rower można skraść nawet w samym centrum miasta, ale ryzyko rośnie, gdy nie ma żadnych potencjalnych świadków.
  • Zwróć uwagę na to, do czego przypinasz rower i czy zabezpieczenia nie będzie się dało zsunąć. Najczęściej popełnianym błędem jest przypinanie roweru do niestabilnych barierek i słupków, które można wyrwać z ziemi.

Po co stosować blokadę do roweru? Blokada rowerowa to jeden z najważniejszych elementów podstawowego wyposażenia rowerowego. Blokada pozwoli na pozostawienie roweru w miejscach publicznych bez obaw o to, że padnie on łupem przypadkowego złodzieja. Niestety, nawet najlepsza blokada do roweru nie da nam stuprocentowej gwarancji ochrony roweru, szczególnie jeśli przyczepimy go do niestabilnego słupka lub elementu, który łatwo zdemontować. Blokada rowerowa pozostaje pierwszym i najpowszechniejszym zabezpieczeniem roweru. Zatem jakie zapięcie rowerowe wybrać?

Jaka blokada do roweru?

Wybór blokad rowerowych jest dość szeroki. Co jakiś czas w sklepach pojawiają się kolejne nowości, które mają, przynajmniej w teorii, jeszcze skuteczniej ochronić nasz rower przed przypadkowym złodziejem. Najpopularniejsze typy blokad rowerowych to:

  • Linki do roweru – zazwyczaj są wykonane ze stali. Mogą posiadać dodatkową osłonę z tworzywa sztucznego. Linki do roweru są raczej kiepską metodą na główne zabezpieczenie roweru – mogą zostać przecięte przy pomocy sekatora lub nożyc. Ich największą zaletą jest cena – wynosi zazwyczaj około kilkunastu złotych.

Zalety i wady linki rowerowej

ZALETY

  • Bardzo niska cena zakupu.
  • Bardzo duży wybór linek w sklepach.
  • Łatwo ją założyć i zdjąć.
  • Jest lekka, nie zajmuje miejsca.

WADY

  • Łatwo ją przeciąć sekatorem lub nożycami.
  • Jest dość cienka i słaba.
  • Nie nadaje się na jedyne zabezpieczenie roweru.
  • Polecana raczej jako zabezpieczenie dodatkowe.

Dla kogo linka do roweru?

Linki rowerowe można więc polecić jako zabezpieczenie dodatkowe do roweru. Dzięki temu można będzie przypiąć rower na przykład łańcuchem, a dodatkowo linką w innym miejscu.

  • Linka z tulejami do roweru – nieznacznie lepsza od zwykłej linki rowerowej. Linka z tulejami jest grubsza, ponieważ posiada nakładki z metalowych elementów. Dobrze sprawdzi się jako zabezpieczenie dodatkowe, ale nie główne. Linkę z tulejami również można przeciąć sekatorem lub nożycami i dlatego nie jest polecana, jako jedyne zabezpieczenie rowerowe. Cena linek z tulejami rozpoczyna się od kilkudziesięciu złotych, a może wynosić nawet ponad sto złotych – w tej cenie można znaleźć lepsze blokady rowerowe.

Zalety i wady linki z tulejami

ZALETY

  • Jest solidniejsza od zwykłej linki, dzięki metalowym nakładkom.
  • Jest tańsza od blokad U-lock i od łańcuchów.
  • Jest lekka i poręczna.

WADY

  • Można ją przeciąć sekatorem lub nożycami.
  • Nie sprawdzi się w roli głównego zabezpieczenia roweru.
  • Daje pozorne poczucie bezpieczeństwa.

Dla kogo linka z tulejami do roweru?

Linka wzmacniana nakładkami może sprawdzić się na szybki postój przy kiosku, gdy przypinamy rower tylko na moment i mamy go w zasięgu wzroku. Linka tego typu nie jest polecana do zastosowania podczas pozostawienia roweru na dłuższy czas poza zasięgiem wzroku właściciela. Linka z tulejami może być zabezpieczeniem dodatkowym – można stosować ją w połączeniu z blokadą U-lock albo z łańcuchem.

  • Blokada w kształcie litery U (U-lock) – jedno z lepszych i pewniejszych zabezpieczeń rowerowych. Blokady U-lock bywają wykonane z utwardzonej stali. Zabezpieczenia tego typu nie sposób sforsować przypadkowymi narzędziami (na przykład sekatorem), dlatego doskonale chronią rower przed złodziejami-amatorami.

Zalety i wady blokady U-lock

ZALETY

  • To bardzo solidne zabezpieczenie.
  • Blokady tego typu nie da się przeciąć nożyczkami ani sekatorem.
  • To wystarczające zabezpieczenie główne.
  • Cena blokady odpowiada jej wysokiej jakości.

WADY

  • Cena blokady U-lock jest dość wysoka.
  • Blokada U-lock jest dość ciężka i mało poręczna.

Blokady U-lock są dość wszechstronne i dobrze zabezpieczają rower przed kradzieżą. Ich skuteczność zależy, oczywiście, od tego, do czego zdecydujemy się przypiąć rower. Można je polecić niemal każdemu rowerzyście.

  • Łańcuch – to blokada najbardziej wszechstronna, ale też najdroższa z opcji. Łańcuch umożliwia przypięcie roweru do dowolnej barierki (także do tej o nietypowym kształcie). Z jego pomocą można także przypinać nie tylko jeden, ale także dwa lub trzy rowery. Łańcuch to solidna blokada, której nie sposób sforsować przy pomocy przypadkowych narzędzi.

Zalety i wady łańcucha

ZALETY

  • Bardzo wszechstronne i wygodne zabezpieczenie.
  • Łańcuch można zastosować przy barierkach o nietypowym kształcie.
  • Jest bardzo solidny i wytrzymały.
  • Nie sposób go uszkodzić lub sforsować przypadkowymi narzędziami.

WADY

  • Wysoka cena.
  • Łańcuch jest bardzo ciężki i przez to niewygodny w przenoszeniu.
  • Zajmuje sporo miejsca.

Dla kogo łańcuch do blokowania roweru?

Blokada łańcuchowa to najbardziej wszechstronne rozwiązanie. Daje też największy poziom zabezpieczenia, dlatego można polecić go wszystkim użytkownikom rowerów.

Jaka blokada do roweru będzie najlepsza?

Wybór odpowiedniej blokady powinien być podyktowany tym, w jakich okolicznościach będzie użytkowana. Nie należy bagatelizować krótkich postojów i zakupów w sklepie – rower pozostawiony bez zabezpieczenia lub zaczepiony tylko za pomocą cienkiej linki łatwo może paść łupem złodzieja.

Najlepszym, choć też najbardziej kosztownym, wyborem będzie łańcuch lub blokada typu U-lock. Lepiej wybrać łańcuch czy U-lock do roweru?

  • U-lock jest blokadą sztywną – można nią przypiąć rower do typowych barierek i stojaków.
  • Łańcuch jest bardziej wszechstronny – można nim przyczepić rower do dowolnego elementu.

Linka czy U-lock do roweru?

To pytanie nie powinno nurtować posiadaczy dobrych rowerów – linka jest po prostu zbyt słabym zabezpieczeniem, by ryzykować rower, który sporo kosztuje. Skoro byliśmy gotowi wydać większą kwotę na zakup roweru, nie warto oszczędzać na blokadzie.

  • U-lock będzie zdecydowanie lepszym zabezpieczeniem.
  • Linkę można potraktować jako zabezpieczenie dodatkowe.

Blokada do roweru z alarmem?

W sklepach nie brak rozwiązań tego typu. Można kupić blokady typu U-lock z alarmem, a nawet zabezpieczenia do roweru z aplikacją na smartfona. Dobrym pomysłem może być także wyposażenie roweru w nadajnik GPS, który mocuje się we wsporniku kierownicy lub siodełka. W razie kradzieży, łatwiej będzie namierzyć rower.

Blokady z alarmem są o tyle dobrym rozwiązaniem, że sygnał dźwiękowy faktycznie może zwrócić czyjąś uwagę. Niekoniecznie zapobiegnie to kradzieży, ale przynajmniej zwiększy szansę na zauważenie jej i na pozyskanie świadków zdarzenia.

O czym warto pamiętać stosując blokadę do roweru?

Nawet najlepsza blokada rowerowa nie jest w stanie zagwarantować stuprocentowego zabezpieczenia roweru przed kradzieżą, dlatego:

  • Nie zostawiaj roweru w bocznych uliczkach, bramach i miejscach, gdzie przechodnie pojawiają się jedynie sporadycznie. Co prawda rower można skraść nawet w samym centrum miasta, ale ryzyko rośnie, gdy nie ma żadnych potencjalnych świadków.
  • Zwróć uwagę na to, do czego przypinasz rower i czy zabezpieczenia nie będzie się dało zsunąć. Najczęściej popełnianym błędem jest przypinanie roweru do niestabilnych barierek i słupków, które można wyrwać z ziemi.
Kategoria: Poradniki
Data: 19.05.2018
Social
5,0
6 ocen
Moja ocena
Lista komentarzy jest pusta.