Wyłącznie w aplikacji - promocja z bestsellerami w najniższych cenach
Wybierz kod pocztowy
Udostępnij
Skomentuj

Informacja od Grupy Morele na temat bezpieczeństwa

Jak zmienić hasło?

1. najpierw zaloguj się na swoje konto

2. wejdź na stronę zmiana hasła

3. podaj stare hasło i wpisz nowe. Nowe hasło powinno mieć co najmniej 8 znaków, zawierać cyfrę, znak specjalny oraz duże i małe litery. 

4. jeżeli nie pamiętasz starego hasła, wyloguj się i skorzystaj z opcji "Nie pamiętam hasła" na stronie logowania

 

Drogi Kliencie,
doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych naszych Klientów: adresu e-mail, numeru telefonu, imienia i nazwiska (jeśli zostało podane) oraz hasła w postaci zaszyfrowanego ciągu znaków (hash). Istnieje ryzyko, że dotyczy to również Twoich danych. Dostęp został wykryty i zablokowany.

[AKTUALIZACJA 20.12] nieuprawniony dostęp mógł dotyczyć również danych związanych z zamówieniami:. data zamówienia, nr zamówienia, wartości zamówienia, sposób płatności oraz dostawy, informacje o zamówionych towarach, komentarze do zamówień.

Nieuprawniony dostęp mógł również dotyczyć części danych podawanych w niektórych wnioskach ratalnych w przypadku zaznaczenia opcji "zgadzam się na zapisanie w morele.net moich danych z formularza ratalnego na poczet przyszłych wniosków kredytowych". Nie zbieramy i nie mamy skanów dokumentów. Klienci, których potencjalnie dotyczy to zagrożenie, zostaną przez nas poinformowani w osobnej korespondencji email.

Nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych i loginów do banków. Grupa Morele nie gromadzi tych danych (dane podawane na naszej stronie są gromadzone w bazach operatora płatności i banku).

Wszelkie nasze działania były koordynowane z funkcjonariuszami Policji zajmującymi się cyberprzestępczością a ich celem było zabezpieczenie danych klientów. 

Jakie są zagrożenia?
Twoje dane osobowe mogą być wykorzystywane do prób wyłudzeń m.in. za pośrednictwem fałszywych wiadomości sms lub dostarczania na Twój adres e-mail informacji (w tym m.in. handlowych), na które nie wyraziłeś/aś zgody. Istnieje również ryzyko rozkodowania hasła.

Co należy zrobić?
-  zmień hasło do swojego konta Grupy Morele. Ponadto, jeśli takie samo hasło było używane w innych miejscach w Internecie - również rekomendujemy jego zmianę w tych miejscach.
nie odpowiadaj na wiadomości email i smsy wysyłane przez spamerów. Zalecamy najwyższą ostrożność zwłaszcza gdy takie wiadomości dotyczą płatności. Nigdy nie przekierowujemy na strony płatności bezpośrednio z e-maili oraz SMSów.

Jakie podjęliśmy kroki?
Wdrażając w trybie natychmiastowym nowe procedury i środki bezpieczeństwa uniemożliwiliśmy dokonania ponownego nieuprawnionego dostępu do danych osobowych.

Zawiadomiliśmy o nieuprawnionym uzyskaniu dostępu do danych Urząd Ochrony Danych Osobowych i złożyliśmy zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.

Przykro nam, że nasza znajomość, przyjaźń, a może i długoletni związek zostały wystawione na taką próbę. Ta kwestia jest dla nas absolutnym priorytetem i dużym wyzwaniem dlatego zapewniamy o pełnym zaangażowaniu całego zespołu w wyjaśnienie sytuacji i wprowadzeniu działań zapobiegawczych.

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt z nami pocztą elektroniczną na adres: [email protected]

 

Udostępnij
4,6
4 oceny
Oceń artykuł i Ty!

Komentarze (0)

Specjalista Morele | 22:56
Cześć!
Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy lub nazwę miejscowości.
Kod pocztowy możesz zmienić klikając w ikonę lokalizacji
Dowiedz się więcej o dedykowanych czasach dostawy.
Poznaj czas dostawy

Jeśli chcesz poznać czasy dostawy dopasowane do Twojej lokalizacji, wprowadź kod pocztowy rozwijając menu “Więcej”.